§ 1. Postanowienia ogólne
Regulamin określa zasady zawierania umów sprzedaży, świadczenia usług drogą elektroniczną, prawa i obowiązki stron, zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną ( z dnia 18 lipca 2002r.), Ustawą o prawach konsumenta oraz przepisami Kodeksu Cywilnego.
Artykuł 1
Wyjaśnienia użytych terminów:
-
Sprzedawca - Polprimes sp. z o.o. z siedzibą w Opolu (45-325), ul. Światowida 5, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000226278, NIP: 754-27-84-728, e-mail: biuro@polprimes.pl, nr tel.: 77 423 10 43,
-
Platforma zakupowa (sklep internetowy) - narzędzie online dostępne pod adresem internetowym: https://polprimes.pl, umożliwiające zawieranie umów sprzedaży dotyczących towarów i usług.
-
Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy przyznają zdolność prawną, dokonująca zamowinia lub zawierająca umowę sprzedaży na platformie zakupowej zgodnie z niniejszym Regulaminem i przepisami prawa.
-
Konsument - osoba fizyczna dokonująca zakupu niezwiązanego bezpośrdnio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu Cywilnego)
-
Rejestacja - oznacza dokonanie określonej w Regulaminie czynności faktycznej, niezbędnej do uzyskania przez Klienta pełnego dostępu do wszystkich funkcji Platformy zakupowej.
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone w Sklepie internetowym zgodnie z jej procedurami, stanowiące ofertę zawarcia umowy.
-
Potwierdzenie Złożenia Zamówienia i jego Rejestracja – informacja e-mail potwierdzająca, że jego Zamówienie wpłynęło, zostało zarejestrowane i przyjęte do realizacji.
-
Zmiana Statusu Zamówienia - informacje e-mail informujące o kolejnych etapach realizacji Zamówienia: "złożone", "w trakcie realizacji", "zrealizowane".
-
Potwierdzenie Realizacji Zamówienia - informacja e-mail potwierdzająca zakończenie realizacji Zamówienia.
-
Towar - produkt oferowany w Sklepie internetowym, opisany i oznaczony ceną sprzedaży.
-
Konto - bezpłatna funkcjonalność Sklepu internetowego, umożliwiająca personalizację ustawień, składanie Zamówień i śledzenie ich historii. Konto Klienta jest prowadzone przez Sprzedawcę.
-
Osoba upoważniona - osoba wskazana przez Klienta jako upoważniona do składania Zamówień i odbioru korespondencji związanej z Zamówieniem.
Artykuł 2
-
Regulamin ma zastosowanie do wszystkich transakcji na Platformie zakupowej.
-
Informacje o towarach i usługach wraz z ceną nie stanowią oferty w rozumieniu art. 543 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert.
-
Oferta zawarcia umowy wiąże Klienta przez 7 dni.
-
Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie wysłania klientowi potwierdzenia Realizacji Zamówienia.
§ 2. Warunki korzystania z Platformy zakupowej
Artykuł 1
-
Platforma zakupowa jest narzędziem dostępnym dla Klienta po nadaniu uprawnień przez Sprzedawcę.
-
Nadanie uprawnień polega na utworzeniu dla danego Klienta i jego upoważnionych osób, loginów w postaci adresów e-mail, którymi będą się posługiwać przy składaniu zamówień.
Artykuł 2
Warunkiem nadania uprawnień, o których mowa w ust. 1, jest łącznie:
-
nieposiadanie przez Klienta statusu konsumenta w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zgłoszenie przez Klienta chęci uzyskania uprawnień, o których mowa w ust. 1,
-
podanie dla Sprzedawcy danych w postaci: nazwy przedsiębiorcy, adresu, NIP, adresu e-mail, numeru telefonu, adresu do wysyłki, adresu do korespondencji, logo, imienia i nazwiska oraz adresów e-mail i numerów telefonów Osób upoważnionych, które to dane są zapisywane na Koncie Klienta i wykorzystywane do realizacji jego Zamówień.
-
Poza posiadaniem uprawnień nadanych zgodnie z ust. 1 i 2 powyżej, do korzystania z Platformy zakupowej niezbędne jest posiadanie urządzenia (np. komputer, tablet, telefon komórkowy) z dostępem do sieci Internet i z aktywną przeglądarką internetową.
-
Szczegółowe zasady świadczenia na rzecz klientów usługi prowadzenia konta na Platformie zakupowej określa Regulamin Konta.
§ 3. Procedura składania zamówienia
Artykuł 1
-
Składanie zamówienia polega na wyborze pozycji towarowych z grup produktowych katalogu w określonej ilości i przeniesieniu ich do koszyka Platformy zakupoej. Następny krok to użycie „Przejdź do zamawiania” i wypełnienie wszystkich pól wymaganych formularza składania zamówienia. Ostatni krok to zatwierdzenie wprowadzonych danych przez użycie przycisku „Finalizuj zamówienie”. W tym momencie zamówienie zostaje formalnie złożone co jest potwierdzane wyświetleniem strony potwierdzenia, zawierającej numer nadany zamówieniu w Platformie zakupowej.
-
Czas realizacji zamówienia podany jest w dniach roboczych.
-
W zależności od indywidualnych uzgodnień sposób dostawy jest uzgadniany przy nadawaniu uprawnień do korzystania z Platformy zakupowej albo wybierany przez Klienta każdorazowo podczas składania Zamówienia spośród następujących: odbiór osobisty, przesyłka.
Artykuł 2
Klient może wybrać formę płatności spośród następujących form:
-
płatność przy odbiorze – zapłata następuje do rąk Sprzedawcy albo przewoźnika przy odbiorze przesyłki,
-
przedpłata na rachunek bankowy – wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Sprzedawcy w terminie 2 dni od dnia otrzymania Potwierdzenia Realizacji Zamówienia.
-
Płatność online (PayU i Przelewy24)
Koszty przesyłki zależne są od wybranego przez Klienta sposobu dostawy oraz płatności, a także indywidualnych uzgodnień, i są widoczne przy każdej z dostępnych form przesyłki.
§ 4. Realizacja zamówienia
Artykuł 1
-
Realizacją zamówienia Klienta zajmuje się Sprzedawca.
-
Klient jest informowany o poszczególnych etapach obsługi jego Zamówienia poprzez wysyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej komunikaty Zmiana Statusu Zamówienia.
-
Zamówienie, które posiada status „złożone”, to Zamówienie, które wpłynęło do Sprzedawcy, jednak nie przystąpił on jeszcze do jego obsługi.
-
Zamówienie, które posiada status „w realizacji”, to Zamówienie, którego obsługę już rozpoczęto. Na tym etapie Sprzedawca weryfikuje, czy realizacja Zamówienia jest możliwa i je kompletuje.
-
Zamówienie, które posiada status „zrealizowane”, to Zamówienie, którego możliwość zrealizowania Sprzedawca potwierdza, i które zostało skompletowane.
Artykuł 2
-
Za datę zrealizowania Zamówienia uważa się, w zależności od wybranego sposobu dostawy, datę jego przekazania przewoźnikowi lub datę odbioru Towarów przez Klienta od Sprzedawcy.
-
Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Klienta z chwilą wydania Towaru przewoźnikowi.
-
Zasady odbioru Towaru od przewoźnika określa przewoźnik w miarę możliwości po konsultacji z Klientem.
§ 5. Reklamacje
-
W przypadku gdy Towar ma wadę należy zgłosić ten fakt Sprzedawcy na adres: biuro@polprimes.pl.
-
Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać przyczynę złożenia reklamacji oraz określać żądanie Klienta. Zgłoszenie powinno być podpisane oraz zawierać aktualne dane Klienta.
-
Sprzedawca ustosunkowuje się do żądania Klienta w terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacji.
-
Wadliwy towar należy dostarczyć na adres Sprzedawcy podany w artykule 1 pkt 1 Regulaminu.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym artykule mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi przy sprzedaży.
§ 6. Ochrona danych osobowych
Artykuł 1
-
Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca:
-
Dane osobowe Klientów są zbierane i przetwarzane przez Administratora danych osobowych w celu realizacji zawartej z Klientem umowy sprzedaży, jak również w celu realizacji zawartej z Klientem usługi prowadzenia Konta w Sklepie internetowym.
Artykuł 2
W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klient ma prawo do:
-
dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO);
-
sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO);
-
żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach określonych w art. 17 ust. 1, z uwzględnieniem wyjątków określonych w przepisie art. 17 ust. 3 RODO;
-
żądania ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
-
przenoszenia danych w przypadkach określonych w przepisach art. 20 RODO;
Artykuł 3
-
Klientowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku, jeśli przy przetwarzaniu danych osobowych Klienta Administrator danych osobowych naruszy przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
-
Jeśli Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe Klienta na podstawie zgody, Klientowi przysługuje prawo wycofania zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na ważność przetwarzania, które zostało dokonane na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Artykuł 4
Dodatkowo Administrator danych osobowych informuje, że z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Klienta, Klientowi przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych przez ADO jest:
-
niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi danych (art. 6 ust. 1 lit. e RODO),
-
uzasadniony interes prawny ADO (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych oraz ich ochrony zostały zawarte w Polityce prywatności dostępnej na stronie Polityka Prywatności.
§ 7. Postanowienia końcowe
Artykuł 1
-
Sprzedawca porozumiewa się z Klientem za pośrednictwem poczty e-mail i/lub telefonicznie. Klient ma możliwość porozumiewania się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie.
-
Klient nie może dostarczać Sprzedawcy treści o charakterze bezprawnym.
-
Postanowienia niniejszego Regulaminu określające uprawnienia lub obowiązki Klienta sprzecznie z prawami Konsumentów wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub też naruszające jego interesy nie dotyczą Konsumentów ani Kupujących będących osobami fizycznymi zawierającymi umowy bezpośrednio związane z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tych umów wynika, że nie posiadają one dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej .
Artykuł 2
Zabronione jest wykorzystywanie funkcjonalności i zasobów Platformy zakupowej przez Klienta w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem, w szczególności w celach prowadzenia działalności naruszającej uzasadnione interesy Sprzedawcy. W szczególności zakazane jest:
-
prowadzenie działań reklamowych lub promocyjnych na rzecz innych przedsiębiorców, produktów bądź usług,
-
zamieszczanie treści niezwiązanych tematycznie z działalnością Sklepu Internetowego,
-
publikowanie treści nieprawdziwych, wprowadzających w błąd lub mogących wprowadzać w błąd innych użytkowników.
Takie działania mogą stanowić naruszenie zasad uczciwej konkurencji, dobrych obyczajów oraz obowiązujących przepisów prawa, w szczególności:
-
art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2022 r. poz. 1233), zgodnie z którym czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta;
-
art. 24 i 43 Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610), dotyczących ochrony dóbr osobistych i firmy przedsiębiorcy;
-
art. 8 ust. 1 pkt 3 oraz art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344), zobowiązujących usługodawcę do określenia zakazu dostarczania przez użytkownika treści o charakterze bezprawnym