Postanowienia ogólne
Artykuł 1
Terminy użyte w Regulaminie oznaczają:
- Sprzedawca – Polprimes sp. z o.o. z siedzibą w Opolu (45-325), ul. Światowida 5, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000226278, NIP 754-27-84-728, e-mail: biuro@polprimes.pl, tel.: 77 423 10 43,
- Sklep internetowy – narzędzie online dostępne pod adresem internetowym: https://polprimes.pl, umożliwiające zawieranie umów sprzedaży dotyczących Towarów.
- Klient – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, składająca Zamówienie na Towar, zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone w Sklepie internetowym zgodnie z jej procedurami, stanowiące ofertę zawarcia umowy.
- Potwierdzenie Złożenia Zamówienia i jego Rejestracja – informacja e-mail potwierdzająca, że jego Zamówienie wpłynęło, zostało zarejestrowane i przyjęte do realizacji.
- Zmiana Statusu Zamówienia – informacje e-mail informujące o kolejnych etapach realizacji Zamówienia: "złożone", "w trakcie realizacji", "zrealizowane".
- Potwierdzenie Realizacji Zamówienia – informacja e-mail potwierdzająca zakończenie realizacji Zamówienia.
- Towar – produkt oferowany w Sklepie internetowym, opisany i oznaczony ceną sprzedaży.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto – bezpłatna funkcjonalność Sklepu internetowego, umożliwiająca personalizację ustawień, składanie Zamówień i śledzenie ich historii. Konto Klienta jest prowadzone przez Sprzedawcę.
- Osoba upoważniona – osoba wskazana przez Klienta jako upoważniona do składania Zamówień i odbioru korespondencji związanej z Zamówieniem.
Artykuł 2
Regulamin ma zastosowanie do wszystkich transakcji w Sklepie internetowym.
Informacje o Towarach wraz z ceną nie stanowią oferty w rozumieniu art. 543 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert.
Oferta zawarcia umowy wiąże Klienta przez 7 dni.
Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie wysłania Klientowi Potwierdzenia Realizacji Zamówienia.
Warunki korzystania z Platformy zakupowej
Artykuł 3
Sklep internetowy jest narzędziem dostępnym dla Klienta po nadaniu uprawnień przez Sprzedawcę. Nadanie uprawnień polega na utworzeniu dla danego Klienta i jego Osób upoważnionych loginów w postaci adresów e-mail, którymi będą się posługiwać przy składaniu zamówień.
Warunkiem nadania uprawnień, o których mowa w ust. 1, jest łącznie:
- nieposiadanie przez Klienta statusu konsumenta w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego,
- zgłoszenie przez Klienta chęci uzyskania uprawnień, o których mowa w ust. 1,
- podanie dla Sprzedawcy danych w postaci: nazwy przedsiębiorcy, adresu, NIP, adresu e-mail, numeru telefonu, adresu do wysyłki, adresu do korespondencji, logo, imienia i nazwiska oraz adresów e-mail i numerów telefonów Osób upoważnionych, które to dane są zapisywane na Koncie Klienta i wykorzystywane do realizacji jego Zamówień.
Poza posiadaniem uprawnień nadanych zgodnie z ust. 1 i 2 powyżej, do korzystania ze Sklepu internetowego niezbędne jest posiadanie urządzenia (np. komputer, tablet, telefon komórkowy) z dostępem do sieci Internet i z aktywną przeglądarką internetową.
Szczegółowe zasady świadczenia na rzecz Klientów usługi prowadzenia Konta w Sklepie internetowym określa Regulamin Konta.
Procedura składania zamówienia
Artykuł 4
Składanie zamówienia polega na wyborze pozycji towarowych z grup produktowych Katalogu w określonej ilości i przeniesieniu ich do Koszyka Sklepu internetowego. Następny krok to użycie „Przejdź do zamawiania” i wypełnienie wszystkich pól wymaganych formularza składania zamówienia. Ostatni krok to zatwierdzenie wprowadzonych danych przez użycie przycisku „Finalizuj zamówienie”. W tym momencie zamówienie zostaje formalnie złożone co jest potwierdzane wyświetleniem strony potwierdzenia, zawierającej numer nadany zamówieniu w Platformie zakupowej.
Czas realizacji zamówienia podany jest w dniach roboczych.
W zależności od indywidualnych uzgodnień sposób dostawy jest uzgadniany przy nadawaniu uprawnień do korzystania ze Sklepu internetowego albo wybierany przez Klienta każdorazowo podczas składania Zamówienia spośród następujących: odbiór osobisty, przesyłka.
Klient może wybrać formę płatności spośród następujących form:
- płatność przy odbiorze – zapłata następuje do rąk Sprzedawcy albo przewoźnika przy odbiorze przesyłki,
- przedpłata na rachunek bankowy – wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Sprzedawcy w terminie 2 dni od dnia otrzymania Potwierdzenia Realizacji Zamówienia.
Koszty przesyłki zależne są od wybranego przez Klienta sposobu dostawy oraz płatności, a także indywidualnych uzgodnień, i są widoczne przy każdej z dostępnych form przesyłki.
Realizacja zamówienia
Artykuł 5
Realizacją zamówienia Klienta zajmuje się Sprzedawca.
Klient jest informowany o poszczególnych etapach obsługi jego Zamówienia poprzez wysyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej komunikaty Zmiana Statusu Zamówienia.
Zamówienie, które posiada status „złożone”, to Zamówienie, które wpłynęło do Sprzedawcy, jednak nie przystąpił on jeszcze do jego obsługi.
Zamówienie, które posiada status „w realizacji”, to Zamówienie, którego obsługę już rozpoczęto. Na tym etapie Sprzedawca weryfikuje, czy realizacja Zamówienia jest możliwa i je kompletuje.
Zamówienie, które posiada status „zrealizowane”, to Zamówienie, którego możliwość zrealizowania Sprzedawca potwierdza, i które zostało skompletowane.
Artykuł 6
Za datę zrealizowania Zamówienia uważa się, w zależności od wybranego sposobu dostawy, datę jego przekazania przewoźnikowi lub datę odbioru Towarów przez Klienta od Sprzedawcy.
Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Klienta z chwilą wydania Towaru przewoźnikowi.
Zasady odbioru Towaru od przewoźnika określa przewoźnik w miarę możliwości po konsultacji z Klientem.
Reklamacje
Artykuł 7
W przypadku gdy Towar ma wadę należy zgłosić ten fakt Sprzedawcy na adres: biuro@polprimes.pl.
Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać przyczynę złożenia reklamacji oraz określać żądanie Klienta. Zgłoszenie powinno być podpisane oraz zawierać aktualne dane Klienta.
Sprzedawca ustosunkowuje się do żądania Klienta w terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacji.
Wadliwy towar należy dostarczyć na adres Sprzedawcy podany w artykule 1 pkt 1 Regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym artykule mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi przy sprzedaży.
Ochrona danych osobowych
Artykuł 8
1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca:
2. Dane osobowe Klientów są zbierane i przetwarzane przez Administratora danych osobowych w celu realizacji zawartej z Klientem umowy sprzedaży, jak również w celu realizacji zawartej z Klientem usługi prowadzenia Konta w Sklepie internetowym.
3. W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klient ma prawo do:
- dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO);
- sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO);
- żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach określonych w art. 17 ust. 1, z uwzględnieniem wyjątków określonych w przepisie art. 17 ust. 3 RODO;
- żądania ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- przenoszenia danych w przypadkach określonych w przepisach art. 20 RODO;
4. Klientowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku, jeśli przy przetwarzaniu danych osobowych Klienta Administrator danych osobowych naruszy przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
5. Jeśli Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe Klienta na podstawie zgody, Klientowi przysługuje prawo wycofania zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na ważność przetwarzania, które zostało dokonane na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
6. Dodatkowo Administrator danych osobowych informuje, że z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Klienta, Klientowi przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych przez ADO jest:
- niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi danych (art. 6 ust. 1 lit. e RODO),
- uzasadniony interes prawny ADO (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
7. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych oraz ich ochrony zostały zawarte w Polityce prywatności dostępnej na stronie Polityka prywatności.
Postanowienia końcowe
Artykuł 9
1. Sprzedawca porozumiewa się z Klientem za pośrednictwem poczty e-mail i/lub telefonicznie. Klient ma możliwość porozumiewania się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail i/lub telefonicznie.
2. Klient nie może dostarczać Sprzedawcy treści o charakterze bezprawnym.
3. Postanowienia niniejszego Regulaminu określające uprawnienia lub obowiązki Klienta sprzecznie z prawami Konsumentów wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub też naruszające jego interesy nie dotyczą Konsumentów ani Kupujących będących osobami fizycznymi zawierającymi umowy bezpośrednio związane z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tych umów wynika, że nie posiadają one dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.